
NOVA RESOLUCIÓ SOBRE COM ACREDITAR LA COMPETÈNCIA DIGITAL DOCENT
El Servei de Formació permanent del Professorat ha explicat les línies mestres de la nova resolució que es publicarà en el termini d'uns 15 dies sobre l'acreditació de la Competència Digital Docent (CDD).
La principal novetat contemplada és que tots els docents en actiu podran obtenir l'acreditació en CDD de tot el nivell A1 a través d'una declaració autoresponsable que es tramitarà telemàticament emplenant un qüestionari.
L'esborrany de la nova resolució contempla, entre d'altres, el següent:
Creació de la Comissió d'acreditació de la CDD. Aquesta Comissió serà l'encarregada de rebre i derimir les reclamacions que es puguin presentar.
Creació del Registre de la Competència Digital Docent. Es podrà consultar a través del Portal del Personal. Servirà per a poder consultar els nivells i àrees assolits per cada docent i per a poder baixar el Certificat d'acreditació una vegada assolit tot un nivell. La fitxa personal de CDD serà accessible d'aquí pocs dies.

Per a obtenir els
nivells A1 i A2 es crea el procediment de la declaració responsable: mitjançant un tràmit telemàtic (amb certificat digital), el docent interessat podrà emplenar un qüestionari d'autoavaluació.
Per al nivell A1 només serà necessari realitzar el tràmit i emplenar el formulari. Els tècnics de la Conselleria d'Educació expliquen que qualsevol docent en actiu pot superar el nivell A1 perquè actualment, pel desenvolupament quotidià de la seva tasca docent, té les competències necessàries per acreditar el nivell elemental.
Per al nivell A2, a més de la declaració autoresponsable, s'hauran d'aportar evidències documentades. Exemples de tipus d'aportacions que es demanaran seran enllaços a creacions digitals pròpies o captures de pantalla. En total només es demanaran 5 aportacions documentals.

Els
nivells B1 i B2 es podran aconseguir mitjançant la formació, mitjançant una prova d'avaluació, per aportació d'evidències o segons les funcions exercides en la seva tasca professional.

El
nivells C1 i C2 es podran aconseguir a través de l'avaluació mitjançant l'observació de la pràctica docent, l'anàlisi i validació d'evidències o segons les funcions exercides en la seva tasca professional..
Les
formacions homologades externes fetes des de l'1 de setembre de 2020 fins ara són analitzades per l'IBSTEAM i
també acrediten àrees i nivells de CDD. Les ja analitzades les podeu trobar a l'enllaç següent:
Convalidació de les formacions | IBSTEAM (caib.es)
Des la Conselleria d'Educació han tornat afirmar que de moment l'acreditació en competència digital docent no és obligatòria.
Escola 4.0
La cap del Servei de Tecnologies Educatives ha informat sobre la implantació del programa Código Escuela 4.0. El seu objectiu és el de desenvolupar la competència digital de l'alumnat mitjançant el desenvolupament del pensament computacional i la robòtica.

Les dues línies d'actuació se centraran en la
dotació d'equipament i l'acompanyament i formació del professorat, tant a Infantil i Primària com a l'ESO.

Quant a l'equipament, es pensa dotar a tots els centres, públics i concertats, segons el seu nivell actual amb material cedit en forma de préstec. El material (robots i altres recursos de suport) es repartirà en kids (bàsic/avançat) per a treballar en grups de 4 alumnes.

Per a l'acompanyament i formació del professorat
es crearan 43 centres mentors que serviran de referència per a la resta de centres. A cadascun d'aquests 43 centres mentors es designarà
un docent mentor que coordinarà els centres de la seva zona. La Conselleria obrirà prest una convocatòria perquè els
centres públics i concertats puguin optar a ser centres mentors. Els docents mentors han de ser mestre d'Infantil-Primària perquè només acompanyaran en aquestes etapes. Per a cobrir les hores en què el docent mentor d'aquests centres es dediqui a la seves noves funcions,
la Conselleria donarà al centre una dotació addicional d'hores.

És previst que els docents mentors iniciïn la seva formació durant el tercer trimestre del curs actual i que el programa comenci a funcionar amb l'alumnat pel mes de setembre amb l'inici del nou curs.
IDENTITAT DIGITAL ÚNICA
Es vol posar en funcionament un pla pilot per a millorar la seguretat de les connexions en línia i la protecció de dades.
La Conselleria proposa
crear una identitat digital única per a cada docent i treballador de la Conselleria sota el domini
ibeducacio.eu .Els centres concertats s'hi podran adherir voluntàriament si hi veuen avantatges.

Es treballarà amb la companyia Microsoft, a la qual s'han adquirit 3.000 llicències del Microsoft 365 A3 per Educació i en queden pendents 1.500 per adjudicar als centres que les sol·licitin. Està previst convocar reunions amb els directors dels centres per explicar el pla.

Cada llicència dóna per l'ús i la instal·lació a diversos equips d'un paquet d'aplicacions com el Microsoft Office, el Microsoft Teams, el Minecraft for Education, etc., així com el sistema operatiu Windows 11.

Als centres adscrits també se'ls oferirà formació intensiva per als docents en les noves eines digitals durant el 3r trimestre del curs actual. També formació específica per als coordinadors TIC.