COMUNICACIÓ

Featured

FSIE RECONEIX LA LABOR DELS TREBALLADORS, ESPECIALMENT DELS SECTORS DE L'ENSENYAMENT I LA DISCAPACITAT, EN L'1 DE MAIG

treball25

Amb motiu de l'1 de maig, Dia Internacional del Treball, FSIE reconeix la labor exercida i el compromís dels professionals dels centres educatius i centres d'atenció a persones amb discapacitat i també d'aquells professionals de diferents sectors que han permès tirar endavant de forma més ràpida en situacions adverses com l'apagada energètica del dia 28 d'abril o la DANA ocorreguda a València fa uns mesos.

FSIE reclama l'accés a la jubilació parcial

Entre les seves reivindicacions més importants, FSIE posa l'accent en l'adopció de mesures que facilitin l'accés a la jubilació parcial en tots els centres privats i en els centres concertats. Enrique Ríos, nou secretari general de FSIE, triat en el XIV Congrés Federal celebrat a principis d'abril, defensa la jubilació parcial com "una reivindicació de justícia i salut laboral per als treballadors de l'ensenyament concertat i privat". Ríos argumenta que "la jubilació parcial a més de ser una qüestió de salut laboral, afavoreix la renovació de les plantilles possibilitant un relleu generacional sense pèrdua d'experiència, amb la consegüent creació de nous llocs de treball que redunden en un increment de la qualitat educativa".

Equiparació salarial i de càrrega lectiva de centres concertats i públics

Així mateix, FSIE reitera la necessitat d'equiparar les condicions laborals, especialment en matèria salarial i càrrega lectiva, a dels professionals dels centres concertats i públics i sol·licita, a les administracions públiques, un finançament adequat que es reflecteixi en els mòduls econòmics de concert. "Les diferències en les condicions laborals entre els diferents professionals de la xarxa de centres sostinguts amb fons públics constitueixen una discriminació inadmissible, a la qual FSIE s'oposa rotundament", han manifestat fonts del sindicat.

Activació de la comissió per a l'estudi del cost real de la concertada

Un altre dels assumptes més rellevants per al sector de l'ensenyament concertat destacats pel sindicat és l'inici de les reunions de la comissió per a l'estudi de la quantia dels mòduls de concert, establerta per llei, amb l'objectiu de fixar el cost real de l'educació concertada, garantir la gratuïtat d'aquesta mena d'ensenyament i equiparar-les condicions laborals dels professionals que treballen en tots dos sectors del sistema públic d'Ensenyament a Espanya.

Aquesta és una de les reclamacions reiterades per FSIE al Ministeri d'Educació l'administració de l'Estat. L'última vegada va ser a la fi del curs 2023-24 principis del curs 2024-2025, en reunió mantinguda amb l'ex secretari d'Estat d'Educació, José Manuel Bar, en el qual es van constituir diferents comissions. L'arribada del nou secretari d'estat, Abelardo de la Rosa, va suposar la paralització de l'inici de les reunions on s'anava a establir un calendari de reunions.

El pròxim dia 6 de maig, representants de FSIE es tornen a reunir amb representants del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports, on sol·licitaran l'inici urgent de les comissions de treball per a l'estudi del cost del lloc escolar.

Inclusió del PAS en el pagament delegat i gratuïtat de l'ensenyament en tots els cicles

Altres reivindicacions històriques de FSIE són la inclusió del personal d'administració i serveis en el pagament delegat, l'extensió de la gratuïtat de l'ensenyament de 0 a 6 anys en tots els centres, la concertació d'unitats de Batxillerat o la implementació d'avantatges fiscals per a les famílies que triïn centres privats per als seus fills.

També ho és una major presència de professional qualificat com a orientadors o infermeres en totes les etapes educatives, en línia amb l'estudi de l'Observatori del Consell General de la Infermeria en el qual adverteix de l'escassetat d'infermeres en els centres educatius espanyols respecte a la mitjana europea (1 infermera per 6.368 alumnes a Espanya, enfront d'1 infermera per cada 750 alumnes a Europa).

Dignificació de les condicions laborals i salarials en els centres d'atenció a persones amb discapacitat

En relació amb el sector de l'atenció a persones amb discapacitat, FSIE aposta per la millora de les condicions laborals i salarials dels professionals que presten els seus serveis en aquests centres. Per això, reclama l'increment de la dotació econòmica pública en matèria salarial que permeti recuperar el poder adquisitiu i dignificar la labor d'aquests professionals en llaures a la seva estabilitat i a la millora de la qualitat de contractació i ocupació.

FSIE demanda, a més, la continuïtat dels Centres d'Educació Especial, el seu reconeixement de veritables centres inclusius i garants de la lliure elecció de les famílies i d'una atenció qualificada i multidisciplinària, que, en molts casos, no es poden trobar en els centres ordinaris. El sindicat uneix a aquesta reclamació, la inclusió dels centres d'Educació Especial en convenis específicament educatius i al personal d'administració i serveis (PAS) i personal complementari dels centres d'Educació Especial concertats, en la modalitat de pagament delegat

Per als Centres Assistencials, FSIE exigeix desenvolupar nous models assistencials i residencials que portin amb si l'agilitació dels tràmits administratius, l'elaboració d'un mapa de necessitats per a les persones amb discapacitat intel·lectual i un pla d'inversions que afavoreixi la seva adaptació als nous models de prestació i potenciï l'atenció precoç i diagnòstic precoç a través de les unitats de salut mental/equips de valoració multidisciplinària.

Per als Centres Especials d'Ocupació, FSIE demanda l'accés dels centres privats al finançament públic i les modalitats de contractació específiques per a les persones amb discapacitat, amb l'objectiu d'oferir un servei de qualitat, prestat per professionals en igualtat de condicions que els seus companys de centres d'iniciativa social.